Відновлення автомобільних запчастин - шлях розвинених країн

Відновлення автомобільних запчастин - шлях розвинених країн

Основним завданням, яке ставлять перед собою більшість ремонтних підприємств, є максимально можливе зниження собівартості ремонту агрегатів і автомобілів. Дослідження, які були проведені в сфері ремонтного фонду, показують, що найчастіше близько 25% деталей є зношеними, приблизно 20-45% є придатними і залишилися 30-55% придатні для відновлення. Навіть відсоток застарілих і не придатних для подальшої експлуатації деталей можна знизити в рази, при використанні ефективних способів відновлення і дефектації агрегатів і запчастин автомобілів.

Технологію по відновленню елементів автомобіля можна віднести до розряду ресурсозберігаючих, пов'язано це з тим, що витрати значно скорочуються в порівнянні з виготовленням аналогічних нових деталей. Одним з основних джерел економії ресурсів є витрати на придбання матеріалів. Середні витрати на придбання матеріалів при виробництві нових запчастин складають приблизно 45%, а при відновленні 7% від повної собівартості. Щоб відновлення працездатності стало можливим, потрібно в 6 разів менше технологічних маніпуляцій на відміну від виготовлення нової деталі. Однак, не дивлячись на значну економію, трудомісткість процесу відновлення дуже висока.

Значне число поломок автомобілів обумовлено значним зносом робочих поверхонь (до 55%), через пошкодження з ладу виходить близько 18% деталей і приблизно 8% відмов викликано різними тріщинами. Перше місце серед всіх поломок деталей автомобілів займає безпосередньо двигун автомобіля, це близько 48%. Близько 80% всіх пошкоджених елементів можна відновити при зносі близько 0,3 мм, їх працездатність повністю може бути відновлена за допомогою нанесення на них тонкого покриття. Завдяки нанесенню металу на поверхні і подальшій механічній обробці можна ще неодноразово використовувати деталь.

В даний час більшість ремонтних підприємств і автосервісів України має велике число різних способів відновлення зношених елементів, всі вони перевірені на практиці. До них відносяться способи додаткових деталей, ремонтних розмірів, пластичної деформації, газотермических і електролітичних покриттів. Але всі ці способи не рівноцінні.

Способи відновлення запчастин

Щоб підібрати найбільш раціональний спосіб, потрібно провести дуже ретельну оцінку самих покриттів і їх застосовності для ремонту кожної окремої деталі. Продуктивність кожного з наведених вище способів можна визначити виходячи з того, скільки часу буде витрачено на попередню обробку вироби, конкретно на сам процес відновлення і наступну механічну обробку вироби.

Відновлення автозапчастин здійснюється як на великих підприємствах зі своїм виробництвом, так і в маленьких спеціалізованих майстерень. Агрегат розбирається, його корпус очищається піскоструминним апаратом. Несправні деталі замінюються новими, як правило, не оригінальними, а більш дешевими; старі ж деталі очищаються і можуть бути використані повторно. Вони давно існують на ринку і мають налагоджені контакти з виробниками.

Часто клієнти не хочуть використовувати відновлені запчастини, для них вигідніше купити китайські аналоги. Як показує практика, в Китаї виробник виробникові ворожнеча. Ті, що працюють на світовий ринок, дійсно не поступаються за якістю «рідним», але їх ціна лише трохи нижче західних аналогів і вже точно можна порівняти з ціною відновлених запчастин.

Що ж стосується решти китайського виробництва, то тут мова йде про так званому контрафакт, і за якість подібної продукції ручатися навряд чи хто-небудь може. Інформація про технічні характеристики такої продукції відсутня зовсім або не відповідає дійсності. Інша справа - відновлена запчастина: при якісних комплектуючих це розумна альтернатива китайській продукції.

Можливо, клієнт захоче встановити нову китайську деталь, проте виробництво відновлених запчастин вигідніше, ніж продаж нових. У першому випадку ви витрачаєте мінімум коштів на комплектуючі, робите націнку на них і на саму роботу. Виходить, при мінімальній собівартості присутні дві націнки. У разі перепродажу націнка тільки одна.

На відновлені запчастини дається гарантія терміном від 6 місяців до року, ціна - на 20-40% нижче ціни нових. Клієнтів, зрозуміло, даний факт не може залишити байдужими.

В останні роки відновлення запчастин стало користуватися все більшою популярністю в країнах Західної Європи. Наприклад, у Великій Британії є компанія Bawmaker, вона обмінює і відновлює близько 3000 найменувань вузлів і агрегатів - від двигунів і рами шасі до форсунок і паливних насосів. Такий підхід економічний, він дозволяє значно скоротити час простою автомобіля, є гарантією експлуатаційної надійності. Відома компанія Bosch не перший рік займається відновленням автозапчастин. Роботи по відновленню проводяться на спеціалізованих заводах по всьому світу. А рік тому компанія придбала завод з відновлення стартерів і генераторів і на території України.

Ремонт запчастин і агрегатів в принципі мало чим відрізняється від відновлення, при якому, як правило, використовується повне розборка агрегату, діагностика і дефектовка всіх комплектуючих з заміною їх новими, а також повна промислова очистка корпусу агрегату або його забарвлення і доведення до стану нового. Стало бути, ніхто не зможе стверджувати, що заміна однієї деталі буде дорожче заміни всіх деталей. Але технологія і економіка - тонкі науки, здатні легко перевернути «з ніг на голову» наші уявлення. Цілком може виявитися, що ремонт агрегату обходиться дорожче, ніж придбання ідентичного, раніше відремонтованого або відновленого.

Крім економічної вигоди обох сторін (продавець-покупець), є ще одна причина, яка також впливає на популярність технологій відновлення запчастин - екологічна чистота. При відновленні запчастин підприємство бере на себе витрати по утилізації так званої «некондиції», при цьому не відбувається забруднення навколишнього середовища, тому що у ремонтних підприємств, як правило, є домовленості зі спеціалізованими організаціями, що займаються утилізацією відходів. Нехай в нашій країні і не так сильно дбають про навколишнє середовище, тим не менш, переваг відновленим запчастинах цей факт все ж може додати. І це реалії.

Якщо займатися відновленням запчастин так вигідно, розумно припустити, що бажаючих залучитися до даний бізнес більш ніж достатньо. Так воно і є.

Новим майстерням, які займаються відновленням автозапчастин, доводиться витримувати жорстку конкуренцію. Конкурентна боротьба відбувається в сегменті відновлення. Для того щоб займатися відновленням запчастин заводським способом, необхідно мати дороге промислове обладнання - дробоструминні і піскоструминні апарати та витратні матеріали до них, сучасне діагностичне обладнання, спеціальний інструмент і оснастку, певний напрацьований обсяг виробництва. Потрібні налагоджені довгострокові дилерські контракти з світовими виробниками комплектуючих, а вони з'являться тільки в тому випадку, якщо ви забезпечені великою кількістю клієнтів. Звідки їм узятися, якщо є «вихід» тільки на китайських виробників, які, в основі своїй поки поступаються якістю продукції? Звичайно, можна спробувати домовитися про покупку комплектуючих у компаній, що вже займаються відновленням запчастин і агрегатів. Нехай це буде дорожче, але вдячні клієнти і можливість розвитку бізнесу того варті.

Якщо виробляти відновлення в заводських умовах і мати хороших постачальників комплектуючих, то дрібні автосервіси перетворяться з конкурентів в клієнтів. Не маючи можливості придбати комплектуючі, вони будуть змушені звертатися до вас. Також не варто забувати, що є чимала кількість автосервісів і автопідприємств, готових купувати відремонтовані агрегати і відновлені запчастини, здаючи несправні на переробку.

Крім міфів про відновлених запчастинах, народжених в середовищі фахівців авторемонтного бізнесу, є міфи, народжені для клієнтів. Наприклад, на численних сайтах компаній, що продають відновлені запчастини або пропонують відновлення як послугу, можна натрапити на інформацію про те, що відновлені запчастини ідеально підходять для старих автомобілів. Здавалося б, все логічно: знос запчастин і агрегатів в такому випадку виходить щодо рівномірний, ніякого перевантаження не відбувається, працюють всі механізми рівно. Проте чи так це, якщо ми говоримо про «заводському» відновленні? Відновлені заводським способом запчастини практично рівнозначні новим: корпус очищений, а комплектуючі нові. Так яке тут перевага?

Підведення підсумків

При сильних пошкодженнях або несправності агрегатів автомобіля, іноді потрібна повна заміна тієї чи іншої запчастини. І тоді у власника авто постає вибір, де купити запчастину і яку? Кращим вибором стане придбання оригінальної б / у запчастини. Запас терміну служби у таких деталей часто досить високий. Але брати такого роду комплектуючі слід тільки у перевірених продавців або фірм, які цим займаються.

Компанія Euromotors надає своїм клієнтам величезний вибір контрактних оригінальних б / у автозапчастин за доступною ціною. У нас ви знайдете безліч деталей на більшість марок і моделей автомобілів різних років. Весь товар надходить з Італії і офіційно ввозиться на територію України. Наші фахівці допоможуть з вибором запчастини конкретно під ваш автомобіль. Даємо гарантію на весь асортимент протягом чотирнадцяти днів. Склад видачі знаходиться в Києві.

Останні статті: