Види датчиків автомобіля

Види датчиків автомобіля

В даний час проектування сучасних автомобілів здійснюється з використанням датчиків різних типів. Вони вбудовані в двигун автомобіля, щоб розпізнавати необхідність вирішувати можливі проблеми, такі як ремонт, обслуговування і т.д. Власник транспортного засобу не завжди знає, скільки електронних приладів використовується в його машині. У сучасних автомобілях електроніка використовується як для виявлення сигналів, так і для реагування на зміну умов всередині автомобіля і зовнішніх чинників. Використовуючи ці дані в машині, ми можемо підвищити комфорт, ефективність та безпеку.

Види датчиків в автомобілях

Це інтелектуальні прилади, які можуть використовуватися для контролю тиску масла, температури, рівня викидів, рівнів охолоджувальної рідини і т.д.

За типом перетворення енергії датчики діляться на дві групи - активні і пасивні.

Ті, які перетворюють один тип енергії в інший називаються генераторними. Оскільки вони здатні працювати самостійно, їх називають активними. До них відносяться:

  • термоелектричні;
  • електромагнітні;
  • фотоелектричні;
  • п'єзоелектричні.

Перетворювачі, які змінюють будь-який параметр щодо змін навколишнього середовища, називаються параметричними. Оскільки для таких пристроїв потрібне зовнішнє джерело живлення, їх називають пасивними. До них відносяться:

  • потенціометричний (або резистивний);
  • магніторезистивний;
  • терморезистивний;
  • фоторезистивний;
  • індуктивний;
  • ємнісний.

За рівнем інтеграції датчики діляться на чотири рівні:

  1. Звичайний
  2. Аналоговою обробкою інформації
  3. Аналогово-цифровим перетворенням
  4. З мікропроцесором

Розглянемо деякі популярні датчики в автомобілях:

  • масової витрати повітря;
  • оборотів двигуна;
  • кисню;
  • детонації іскри;
  • охолоджуючої рідини;
  • абсолютного тиску в колекторі (MAF);
  • температури палива;
  • напруги;
  • положення розподільного валу;
  • положення дросельної заслонки;
  • швидкості автомобіля;
  • маси повітряного потоку.

Датчик масової витрати повітря є одним з основних. Він локалізований в двигуні автомобіля і може управлятися комп'ютером. Він розраховує щільність повітря в двигуні. Якщо цей датчик несправний або не працює, в мотор буде надходити або занадто багато або занадто мало палива. Як наслідок, автомобіль може втратити потужність, мати нестабільну роботу на холостій роботі, порушення в системі запалювання.

Датчик обертів двигуна

Вимірювач частоти обертання двигуна в автомобілі може бути підключений до колінчастого валу. Основне призначення цього датчика - контролювати швидкість обертання колінчастого валу так, що можна управляти уприскуванням палива і синхронізацією двигуна. Є різні причини несподіваного збою злагодженої роботи двигуна автомобіля і, в разі якихось порушень, цей перетворювач зупинить його, щоб не посилити проблему.

Датчик кисню

Цей вимірник (O2) відноситься до пристроїв контролю емісії відпрацьованих газів. Він розташований в потоці вихлопних газів, зазвичай - поруч з випускним колектором після каталітичного нейтралізатора. Датчик кисню контролює вміст кисню у вихлопних газах. Ця інформація порівнюється з вмістом кисню в навколишньому повітрі і використовується для визначення того, чи працює двигун зі збагаченим або збідненим паливом. Комп'ютер двигуна використовує цю інформацію для визначення стратегії обліку палива і контролю викидів.

Датчик детонації іскри

Вимірювач детонації іскри використовується для перевірки плавності горіння палива, в іншому випадку це може викликати несподіване загоряння. Це загоряння дуже небезпечно і може призвести до пошкодження двигуна автомобіля, наприклад, до пошкодження кілець, прокладки головки та підшипників штока. Ремонт або установка нових цих деталей може бути дорогою. Таким чином, цей прилад детонації іскри використовується для запобігання подібних несправностей, що виникли в двигуні автомобіля.

Датчик рівня палива

Він розташовується безпосередньо в баку з пальним, дані про його наповненність розташовані на приладовій панелі автомобіля. Найпростішим і знайомим є аналоговий датчик контролю палива, але сьогодні вже користуються популярністю цифрові і частотні.

Датчик охолоджуючої рідини

Це найважливіший датчик, який використовується в автомобілях. Тому що комп'ютер залежить від його вхідних даних, щоб управляти всіма функціями. Наприклад, увімкнути/вимкнути систему EFE (раннє випаровування палива), затримку, випередження запалювання, потік рециркуляції відпрацьованих газів і продування адсорбера.

Як правило, цей датчик підключається до салону, якщо він вийшов з ладу, то мотор може глухнути, споживати багато палива і т.д. Тому, слід перевірити стан приладу на справність. Якщо він пошкоджений, то це проблема.

Датчик абсолютного тиску в колекторі

Короткочасне значення абсолютного тиску в колекторі (MAP), за допомогою якого комп'ютер розраховує витрату повітря двигуна на основі вакууму, положення дросельної заслінки і температури повітря на впуску. Старі автомобілі раніше мали MAP, а новіші часто використовують MAF. Фактичні витрати повітря (MAF) є більш точним, ніж розрахований витрата повітря. Деякі автомобілі мають MAP і MAF і використовують MAP для відновлення в разі збою MAF.

Датчик температури палива

Датчик палива використовується для безперервної перевірки температури палива на предмет оптимального використання палива. Якщо паливо в двигуні холодне, то воно горить довго через його високу щільність, і навпаки - якщо паливо тепле, час згоряння менше. Тут основна проблема - це різний рівень припливу. Датчик температури палива контролюватиме закачування палива з правильною швидкістю і температурою. Щоб двигун автомобіля працював справно.

Датчик напруги

Основна функція цього приладу - управляти швидкістю автомобіля і стежити за тим, щоб швидкість збільшувалася (або зменшувалася) в міру необхідності. Цей датчик істотно важливий для машини.

Датчик положення дросельної заслонки

Вимірювач положення дросельної заслонки в автомобілі, в основному, використовує карбюратор зі зворотним зв'язком і електронне уприскування палива. Цей датчик являє собою змінний резистор, який використовується для зміни опору при відкритті дросельної заслонки. Він інформує комп'ютер про швидкість відкриття дросельної заслонки, а також про його положення щодо дросельної заслонки.

Виявити симптоми несправності положення дросельної заслонки нескладно. Якщо при прискоренні автомобіля падає його тяга, то можна визначити несправність пристрою. Під час заміни цього датчика, важливо його правильно відрегулювати.

Датчик швидкості автомобіля

Як випливає з назви, він може визначати швидкість коліс автомобіля - це різновид тахометра. Його розташування знаходиться всередині анти гальмівної системи, відомої як ABS. Крім того, вихідний сигнал цього перетворювача також використовується одометром для зчитування швидкості транспортного засобу для керування передачами в залежності від швидкості транспортного засобу.

Отже, в автомобілях використовуються різні типи електронних приладів, які представляють собою інтелектуальні системи, здатні керувати різними функціями авто. Ці пристрої є складними і дозволяють приймати різні значення, визначати і обробляти точну комбінацію для злагодженої роботи всіх агрегатів транспортного засобу.

Датчики в автомобілі відносяться до категорії електричного обладнання. Термін служби цих приладів залежить від багатьох факторів - клімат, забруднення, рівень обслуговування, час і т.д. За необхідністю, їх можна замінити на нові або б/в.

Як вибрати б/в датчик в хорошому стані

Контрактні б/в запчастини будуть коштувати в рази дешевше нових, і часто стан їх досить гарний. Оскільки ці перетворювачі в автомобілях пов'язані з електронікою, то в першу чергу важливе збереження проводів і з'єднань, цілісність корпусу. Вони повинні бути чисті та сухі, а перевірити роботу сигналів потрібно на спеціальному приладі у електрика.

Останні статті: