Глушник

Глушник

Глушник - одна з необхідних частин автомобіля. Він визначає, скільки звуку він видає від двигуна через окремі камери всередині, забезпечує виведення шкідливих газів, а також - поширення ударної хвилі. Правильний вибір глушника надає автомобілю фантастичний звук, покращує характеристики і паливну економічність.

Всередині глушника знаходиться оманливо простий набір трубок з декількома отворами. Ці трубки і камери насправді налаштовані так само тонко, як музичний інструмент. Звукова хвиля, потрапляючи всередину, проходить кілька кілометрів шляху і, чим більшу відстань проходить хвиля, тим більше енергії вона втрачає, і тим тихіше стає звук.

Внутрішня конструкція

Глушник складається з вхідної труби, кількох внутрішніх труб, розширювальних камер, резонатора і вихлопної труби.

Вихлопні гази і звукові хвилі проходять через центральну трубу. Вони відскакують від задньої стінки і відображаються через отвір в основному корпусі, проходять через безліч отворів в інші камери, де повертаються і постійно слабшають. Резонатор служить для того, щоб послабити найпотужнішу складову звукової хвилі, з якої не справляється лабіринт.

Камера, яка називається резонатором, з'єднана з першою камерою отвором. Резонатор містить певний об'єм повітря і має певну довжину, розраховану на створення хвилі, яка гасить певну частоту звуку. Саме в резонаторі змінюється сама тональність звуку.

Коли хвиля потрапляє в отвір, частина її потрапляє в камеру, а частина відбивається. Хвиля проходить через камеру, вдаряється об задню стінку глушника і відскакує назад з отвору. Довжина цієї камери розраховується таким чином, щоб ця хвиля полишала камеру резонатора відразу після того, як наступна хвиля відбивалася від зовнішньої сторони камери. В ідеалі, частота хвилі високого тиску, яка виходить із камери, буде вирівняна з частотою хвилі низького тиску, яка відображена від зовнішньої сторони стінки камери, і дві хвилі будуть нейтралізувати одна одну.

Деякі автомобілі, особливо автомобілі класу люкс, де безшумна робота є ключовою особливістю, мають ще один компонент у вихлопній системі, який виглядає як глушник, але називається резонатором. Цей пристрій працює так само, як камера резонатора в глушнику, а розміри розраховані таким чином, щоб хвилі, відбиті резонатором, допомагали нейтралізувати певні частоти звуку у вихлопі.

Усередині цього глушника є й інші особливості, які допомагають знизити рівень звуку різними способами. Корпус глушника складається з трьох шарів: двох тонких шарів металу з більш товстим, злегка ізольованим шаром між ними. Така конструкція дозволяє корпусу поглинати деякі імпульси тиску. Крім того, вхідні і вихідні патрубки, що йдуть в основну камеру, мають отвори. Це дозволяє тисячам крихітних імпульсів тиску відскакувати в основній камері, в деякій мірі компенсуючи один одного на додаток до поглинання корпусом глушника.

Типи глушників

  1. Реактивні (обмежувальні).
  2. Прямоточні.

Глушники з декількома перегородками

Вони є заводськими моделями, які встановлюються на автомобіль виробником. Цей тип глушників обмежений і націлений на тихий звук, а не на посилення повітряного потоку, тому власники автомобілів замінюють їх на вторинному ринку.

Бімодальні глушники

Корпус розділений на кілька поперечніх секцій, в основному ядрі пропиляні отвори, через які в сам корпус потрапляє вихлоп на низах і, завдяки цьому звук і потік гаситься досить добре. Там також встановлена додаткова заслонка, яка відкривається певним блоком управління, при досягненні потрібних обертів двигуна.

Турбо-глушники

Ці моделі - крок вперед у порівнянні з заводськими. Глушник з турбонаддувом є обмежувальний (реактивний) тип, який дозволяє повітрю проходити через нього по прямому шляху. Цей тип глушника має недостатню витрату газу, але звук тихий і більше підходить для середнього водія, який хоче скромну модернізацію своєї заводської вихлопної системи.

Глушники продуктивності

Ці моделі змінюють звучання автомобіля, використовуючи резонуючі камеру, щоб посилити і налаштувати існуючий звук вихлопу. Глушники такого типу часто дають більш глибокий і агресивний звук у порівнянні зі стандартними.

Прямоток відрізняється від будови резонатора тим, що всередині він містить звуковбирний матеріал, який частково поглинає звукові частоти. Період експлуатації такого варіанту набагато менше, ніж у реактивного глушника.

Матеріали

Автомобільні глушники виробляються з таких матеріалів:

  1. Нержавіюча сталь. Цей матеріал досить дорогий, тому деталь з нього в продажу зустрічається не часто. Термін служби - не менше 10-15 років.
  2. Сталь, покрита алюмінієм найбільш поширена на вітчизняному та європейському ринку. Термін експлуатації таких глушників становить 3-6 років.
  3. Чорна сталь без покриття. Термін служби - від 6 місяців до 2 років.

Глушник приймає на себе основний удар при їзді по дорозі з попаданням сміття, солі і води. Ці атрибути в кінцевому підсумку впливають на термін експлуатації, тому важливо подумати, який матеріал більше підходить для вашої місцевості, де ви їздите. Алюмінієва сталь більш сприйнятлива до корозії і іржі, тому, якщо ви живете в зоні, схильній до впливу солі, це не ідеальний вибір глушника.

Переваги глушника

  • Звук. Головна перевага - набагато більш тиха їзда. Двигун сам по собі дуже гучний.
  • Кінські сили. Глушник забезпечує більший поток повітря і знижує протитиск в двигуні. Повітряний поток дає автомобілю підвищену потужність і підвищену чутливість дросельної заслонки.
  • Економія пального. Спочатку ви можете цього не усвідомлювати, але додавання вторинного вихлопу може вплинути на показники економії палива. Двигун може пропускати більше повітря, що забезпечує більш ефективну роботу. У двигуні імпульси виникають, коли відкривається випускний клапан, і викид газу під високим тиском раптово потрапляє в систему випуску.

Критерії вибору б/в глушника

  • Перший критерій у виборі, який слід враховувати при покупці, - це конфігурація вихлопу вашого автомобіля. Внутрішній устрій перегородок і перфорованих труб повинно відповідати системі випуску двигуна вашого автомобіля. Будь-який тюнінг вихлопної системи повинен сполучатися з одночасним тюнінгом блоку управління двигуна.
  • Значення пропускної здатності має підходити до цього значення в двигуні.
  • Рівень норми смогу, що надходить з вихлопної труби, визначається місцевим законом. Важливо враховувати, чи пройде деталь це випробування, оскільки не всі глушники дозволені для використання на вулиці.
  • Обсяг робочого корпусу і наявність другого шару.

Останні статті: