Ремонт або заміна кермової рейки - що вигідніше

Ремонт або заміна кермової рейки - що вигідніше

Кермова рейка - це автомобільний вузол, призначений для управління колесами. Поворот рульового колеса здійснюється завдяки спеціальним валав і «поворот» передається на рейку, яка в свою чергу передає зусилля на колеса. Таким чином вони відхиляються на необхідний кут. З такою конструкцією автомобіль здатний об'їжджати перешкоди, маневрувати, здійснювати повороти, а не тільки лише рухатися по прямій.

Згодом почали з'являтися різні види і модифікації цього вузла. На сьогоднішній день існують три основні види рульової рейки:

Без підсилювачів - застосовувалися приблизно на 90% всіх автомобілів 70-80х роках минулого століття. Основне зусилля повороту залежить тільки від водія, відсутні будь-які підсилювачі, і через це повернути кермо буває досить не просто.

Кермові рейки з гідропідсилювачем керма. Схожа на звичайну рейку, але до цієї встановлений спеціальний насос і замкнутий контур з сальниками для допомоги повороту керма. Це зроблено для зменшення витрат зусиль для повороту керма. Особливо така конструкція актуальна на важких машинах.

Кермові рейки з електропідсилювачем керма. У такій конструкції все зав'язано на електроніці. Біля валу розташований електричний двигун з шестернею, який здійснює поворот кермового колеса, він значно допомагає при повороті.

Особливості будови кермової рейки з ГПК:

  •       Пластинчастий насос, який приводиться в дію за допомогою пасової передачі і нагнітає тиск 50 - 100 БАР.
  •       На валу встановлено поршень, що приводиться в рух тиском масла штовхає його в обидві сторони.
  •       Торсіон - пристрій, що дозуює подачу рідини в ту або іншу сторону поршня, нагадує принцип шприца.

Робота гідропідсилювача полягає в тому, що поки автомобіль їде рівно і кермо не крутиться, тиск в маслі ходить по колу і не бере участь в роботі. При повороті керма в будь-яку зі сторін торсіон затискає одну сторону і відкриває іншу, так тиск масла йде в поршень з потрібною боку і штовхає його.

До плюсів такої рейки можна віднести легке управління і маневреність, легке кермо, навіть якщо у автомобіля важкі шини, то не знадобиться великих фізичних зусиль для повороту.

З мінусів можна виділити те, що ГПК забирає частину потужності у двигуна через те, що є ремінна передача. Дорогий і складний ремонт, коли з'являється протікання рідини управління стає складніше. Відремонтувати самостійно в більшості випадків не вийде. Необхідність регулярної заміни рідини.

Особливості рульової рейки ЕУР

У такій рейці є основний вал з набором зубів і черв'ячним валом, передає зусилля від керма. Черв'ячний вал має шестерню, яка приводить в дію електричний двигун.

Кермо має спеціальні датчики, при відхиленні керма, ці датчики передають на ЕБУ відхилення, після цього він відправляє сигнал на електропідсилювач який значно спрощує поворот керма.

Позитивні сторони такої рейки: відсутність відбору потужності у двигуна, невеликий і компактний вузол, простий ремонт, відсутність будь-яких рідин, є можливість роботи в декількох режимах, хороша сумісність з сучасними системами безпеки.

З негативних моментів можна виділити присутність електроніки, яке є найслабшим місцем в такій конструкції: збільшене навантаження на генератор, через що іноді доводиться ставити генератор збільшеної потужності, висока вразливість до водного середовища.

Види поломок і несправності кермової рейки

Кермова рейка досить міцний продукт. Але, з огляду на її важливість та особливість для безпеки автомобіля, ставитися до її стабільної роботи і справності слід особливо серйозно. Існують різні симптоми некоректної роботи рейки:

Перебіг робочої рідини, поява патьоків на пильовику або знижений рівень рідини в баку. Витік рідини з'являється при зносі сальників або їх пошкодженню, при зносі самого вала або його корозії.

Наявність стуку. Найчастіше він з'являється в передній осі. Він може з'являтися при наїзді на великі вибоїни або бути постійним. Стук виникає при зносі деталей кермової рейки, поломка кріплень або сайлентблоков, поломка або знос шарнірів рульових тяг.

Люфт кермової колонки, туге обертання кермового колеса, невідповідність кута повороту керма куту повороту коліс, погане повернення кермового колеса в початкове положення. Також є ще багато ознак, наприклад віддача при проїзді перешкод або вібрація керма.

При незначних несправностях, досвідчений користувач може сам усунути проблему при наявності ремкомплекта. Але для більш якісного ремонту слід звернутися в сервісний центр або на СТО.

Запчастини для ремонту кермової рейки: ремкомплект, кермові тяги та їх наконечники, пильовики.

Ремкомплект кермової рейки містить в собі такі запчастини як: опорні втулки валів, гідробар'єрні кільця, сальники і ущільнювальні гумові прокладки.

Ремкомплекти з більш багатим вмістом можуть включати в себе підшипники або інші запчастини в залежності від типу кермової рейки і моделі автомобіля. У малий ремкомплект входять лише манжети і сальники.

Пильовики кермової рейки слід негайно замінити при виявленні в них пошкоджень. При підборі пильовика краще вибирати той ремкомплект, де є хомути і мастило.

При їзді по місту або пересіченій місцевості, кермова рейка піддається безлічі випробувань і небезпеки. Для того, щоб вона прослужила якомога довше необхідно дотримуватися кількох нескладних порад. Регулярно перевіряти захисні пильовики, міняти їх відразу при виявленні дефектів навіть якщо змін в роботі рейки немає, адже заміна пильовика обійдеться вам в рази дешевше ремонту або покупки нової кермової рейки. Не варто вивертати кермо до упору більш ніж на 5 секунд. В іншому випадку насос ГПК і рейка вийдуть з ладу набагато швидше. Виїжджаючи з парковки в зимову пору року, не поспішайте рулити відразу після запуску мотора, маслу в системі кермового управління теж має прогрітися.

Останні статті: