Підготовка автокондиціонеру до початку літнього сезону

Підготовка автокондиціонеру до початку літнього сезону

Правильна і коректна робота кондиціонеру в автомобілі турбує в першу чергу людей, які готуються придбати не нову машину. Але й ті, хто досить довгий час їздить на своєму авто, з часом помічають, що охолодження повітря в салоні стало слабкіше або не працює зовсім.

Найкраще для цього звернутися на СТО або спеціалізований сервіс, де є кваліфіковані фахівці і необхідне обладнання. Самостійно перевірити автокондиціонер на працездатність теж можна. Цей процес здійснюється в кілька етапів - перевірка справності кондиціонера, стан компресора і його муфти, герметичність системи, рівень фреону і масла.

Як часто проводити перевірку кондиціонера

Перевірка кондиціонера в автомобілі здійснюється в двох випадках - за регламентом і в аварійній ситуації. У першому варіанті проводиться діагностика, перевіряється рівень рідин і герметизація, якщо є відхилення від норми, то проводять дозаправку фреону. Планові перевірки проводяться раз на рік або раз на два роки, в залежності від віку машини.

Для перевірки кондиціонера самостійно, потрібно перевірити окремо всі складові системи кондиціонування. При наявності неприємного запаху під час роботи кондиціонеру, необхідно його прочищення за допомогою спеціального очищувача.

Що перевіряти

Є перелік типових вузлів кондиціонера, які найчастіше можуть бути причиною його неправильної роботи або поломки. Їх слід перевіряти в першу чергу.

  • Конденсор. Вузол, який відповідає за охолодження фреону. При його виході з ладу або некоректній роботі ефективність охолодження буде набагато нижче. Ознакою виходу його з ладу може стати підвищення тиску в системі кондиціонеру та перегріви.
  • Компресор. Відповідає за правильний тиск в системі. Поломкою може стати розгерметизація системи, зношені прокладки, слабкий натяг приводного ременю, забруднення, тріщини в корпусі, знос сальників і підшипників.
  • Випарник. Поломка його супроводжується появою вологи на повітроводах і неприємним запахом в салоні. Причиною поломки стає забита трубка або іржа корпусу.
  • Ресивер. Він служить для очищення зайвої вологи з повітря. Конденсат на шлангах стає сигналом, що з ним щось не так.
  • Терморегулюючий вентиль. Контролює рівень холодоагенту і регулює тиск фреону. При поломці стає нестійка робота кондиціонеру, різке його відключення і нерівномірна подача повітря.
  • Датчик тиску. Різко призупиняє роботу кондиціонера при критичному спаді холодоагенту.
  • Вентилятор. Він є не на всіх кондиціонерах. Служить для додаткового охолодження холодоагенту. Причиною поломки може стати вихід з ладу підшипника або електроніки автомобіля.

Під час діагностики перевіряють герметичність всієї системи і наявність витоку холодоагенту. Це найкраще зробити на спеціальному сервісі, але можна зробити і самостійно.

Перевірка роботи кондиціонеру

Найкращим періодом перевірки роботи кондиціонеру автомобіля вважається, коли за бортом температура повітря вище за 15 градусів, у весняний або літній період. В такий час найкраще відчувається його робота.

Найпростіший спосіб перевірки - це виміряти температуру повітря, що виходить з кондиціонеру. Для цього застосовують електронний термометр. Щуп термометра опускають в дефлектор, потім встановлюють мінімальний рівень температури кондиціонеру, викручують вентилятори на максимум і включають режим рециркуляції. Через деякий час на термометрі повинно бути вказано приблизно 10 градусів. Такий показник або нижче вказують на справну роботу кондиціонеру. Якщо температура перевищує зазначену відмітку, то це може вказувати на кілька причин. Повинно пройти ще трохи часу, перш ніж повітря охолоне. На вулиці дуже жарко і повітря надходить в салон ззовні. Кондиціонер зламаний, поломка деяких вузлів системи, низький рівень фреону. Тоді потрібна додаткова діагностика.

У зимову і холодну пору року перевірку проводити не варто. Тому що при низькій температурі тиск холодоагенту сильно падає і через це результати будуть неточними. Можна добре прогріти автомобіль, щоб нагрівся салон разом з «торпедою». Це потрібно для того, щоб датчик випарника отримав сигнал що салон потрібно охолодити. Після цього запускається система кондиціонування.

Промивання кондиціонера автомобіля

Ця складна і витратна операція необхідна у випадках, описаних нижче.

  • Найчастішим є заклинювання або пошкодження компресора.
  • Попадання води, бруду всередину кондиціонера при аварії або розгерметизації.
  • Промивання необхідне в будь-якому випадку якщо у вас зламався компресор кондиціонеру. Компресор ламається через довгу роботу з низьким рівнем або витіком холодоагенту.
  • При низькому рівні фреону або масляного голодування компресора.

Експлуатація кондиціонера

Головна вимога для стабільної роботи системи кондиціонеру - повна герметичність. У спекотні періоди року ставити автомобіль в тіні або на закритій парковці або використовувати спеціальні накладки на скло, щоб зменшити нагрівання салону. Якщо ж салон занадто нагрітий, то перед запуском двигуна необхідно провітрити машину. Не можна відразу ж після початку руху включати систему на максимум. Вимикати кондиціонер необхідно мінімум за 5 хвилин до закінчення роботи двигуна. Регулярно здійснюйте технічний огляд системи кондиціонера хоча б раз на рік.

Компанія Euromotors пропонує своїм клієнтам великий вибір контрактних б/в автозапчастин на більшість марок і моделей автомобілів за доступними цінами. Всі запчастини привозяться з Європи, розмитнені та легально ввезені на територію України. Весь товар перед продажем оглядається на предмет дефектів. Наші фахівці допоможуть підібрати запчастина конкретно під ваш автомобіль. Здійснюємо доставку по всій території України в найкоротші терміни. Даємо гарантію на весь асортимент товару протягом чотирнадцяти днів. Склад видачі знаходиться в місті Київ.

Останні статті: