Коли міняти ремінь ГРМ

Коли міняти ремінь ГРМ

Газорозподільний механізм, регулює своєчасний випуск відпрацьованих газів і впорскування паливо-повітряної суміші. Як правило, приводом ГРМ називають ремінь або ланцюг. Зараз поширені двигуни з ремінним приводом.

Насправді, ремінь газорозподільної системи тільки відповідає за передачу зусилля від колінчастого вала до розподільного. Також, завдяки зубчастим шківам, підтримує правильні настройки системи. Додаткова функція приводу газорозподільного механізму - передача зусилля на водяний насос, а іноді і на водяну помпу.

Пристрій ременя ГРМ

Приводний ремінь являє собою замкнуте кільце, яке виконано з технічної гуми. Деякі моделі мають в складі полімерні нитки. Використання гуми дозволяє домогтися мінімального рівня шуму.

На більшій частині двигунів внутрішнього згоряння, використовуються зубчасті ремені. Вони ефективніше налаштовують фази газорозподільного механізму. Такий ремінь має насічки-зубці на внутрішній поверхні кільця, які забезпечують надійне зчеплення зі шківами розподільних валів і коленвалу.

Види ременів ГРМ

  1. Зубчасті
  2. Клинові
  3. Поліклинові

Останні два види ременів зустрічаються досить рідко. У порівнянні з зубчастими вони не дадуть достатньої надійності передачі зусилля.

Кожен ремінь має точні розміри по внутрішньому діаметру. Ширина стрічки також різниться. Враховувати ці параметри важливо, якщо потрібно буде придбати неоригінальні виріб.

Як часто міняти ремінь ГРМ

На термін заміни ременя можуть впливати безліч факторів:

  • час експлуатації;
  • поломки двигуна;
  • неправильне обслуговування та встановлення;
  • найчастіше причиною заміни є планове ТО відповідно до регламенту виробника.

Виробники розраховують термін служби ременя ГРМ. У технічному паспорті до кожної моделі можна знайти дані по пробігу, на якому проводиться заміна. Робота входить в планове ТО.

Ознаки зносу або несправності ременя ГРМ

В цілому, міняти деталь варто при видимому зносі - тріщинах та інших пошкодженнях. Але ремінь зазвичай прихований кожухом, розбирати його регулярно для візуальної діагностики не найкраща ідея. Тому, варто знати основні ознакипро те, що настав час поміняти ремінь.

Вік ременя. Мається на увазі не тільки пробіг, а й загальний час експлуатації. Якщо на машині їздили рідко, але в експлуатації вона вже років 7-8, має сенс перевірити, а ще краще відразу замінити привід ГРМ. Гума має певний термін експлуатації, після якого може почати руйнуватися, навіть без навантажень.

Проблеми з системою запалювання. При сильному зносі ремінь може перескочити через зуби на шківі. В результаті мотор працює нестабільно, може не запускатися з першого разу. У деяких випадках двигун троїть. Якщо ремінь перескочив більше, ніж на один зубець, може призвести до пошкодження клапанів.

Дим з вихлопної труби може з'являтися з різних причин. Одна з цих причин - ослаблення ременя приводу газорозподілу. В результаті чого паливо згорає не повністю, догоряючи в системі вихлопу.

При сильному зносі ременя можуть з'явитися нехарактерні звуки, наприклад клацання. Важливо: такі ж звуки може видавати і руйнується підшипник водяної помпи або генератора.

Патьоки мастила з кожуха. З'являються вони через проблеми з сальником коленвалу. Попадання моторного масла на ремінь однозначно призведе до необхідності заміни всього комплекту (ременя, шківів і роликів).

Якщо є можливість, для візуального огляду ременя огляньте його по всій довжині, акуратно повертаючи мотор (перед цим викрутити свічки). Будь-які тріщини, або інші незначні ушкодження, говорять про необхідність заміни.

Якщо стартер працює, а мотор не заводиться, - швидше за все, порвався ремінь ГРМ. І добре, якщо не сталося пошкодження інших елементів двигуна.

Наслідки розриву ременя

У деяких випадках ніяких наслідків, крім заміни ременя і супутніх деталей, не потрібно. Правда, таке трапляється рідко. Деякі моделі мають виїмки в поршнях, що дозволяють уникнути зустрічі з клапанами, але зараз такі двигуни практично не виробляються, тому що мають знижене ККД.

Найімовірніше проблеми все ж виникнуть. Поширена ситуація - загин клапанів. Відбувається це через розколоту роботи валів. Шток застиг в одному положенні, клапана природно теж. Колінвал ще працює за інерцією, і поршні у верхній мертвій точці б'ють по клапанів, пошкоджуючи їх. У підсумку, водієві доводиться міняти комплект клапанів.

Вибір деталей для заміни ременя ГРМ

Рекомендується купувати тільки оригінальні запчастини, це гарантує тривалий термін служби і відсутність сюрпризів. Навіть якщо машина купувалася з рук, і ви не знаєте, каталожний номер оригіналу, з'ясувати це можна за номером VIN. Ставити неоригінальні ремені можна тільки в самому крайньому випадку.

Ремінь ГРМ відповідає за одночасну роботу коленвалу і распредвалу. Проблеми з цією деталлю здатні привести до серйозного ремонту. Важливо стежити за станом ременя постійно, не чекаючи обриву.

Компанія Euromotors дає можливість своїм клієнтам придбати контрактні оригінальні б/в автозапчастини за доступною ціною. У нас ви знайдете комплектуючі на безліч марок і моделей автомобілів різних років. Весь товар поставляється з Італії, офіційно розмитнюється і ввозиться на територію України. Наші менеджери допоможуть вам з підбором деталей конкретно під ваш автомобіль. Даємо гарантію на весь асортимент протягом чотирнадцяти днів. Склад видачі знаходиться в Києві.

Останні статті: